پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه آبریزش بینی را رفع کنیم؟
نوشته شده در جمعه 3 مرداد 1399
بازدید : 447
نویسنده : محمد حسین احمدی

آبریزش بینی از جمله مشکلاتی است که هر از چندگاهی ما به آن دچار می شویم و یعضی مواقع به خودی خود مشکل ساز نیست و برطرف می شود اما بعضی مواقع نیز این موضع کمی جدی تر است و نگرانی هایی ایجاد می کند که علت آن چیست و چه درمانی برای برطرف کردن آن وجود دارد. از همین رو تیم تک پزشک در این مطلب راه هایی بسیار ساده و عملی را برای رفع آبریزش بینی ارائه کرده است که امیدواریم مسمر به ثمر واقع شود.

درمان آبریزش بینی:

بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی در فصل سرد سال بیشتر بروز می کنند و ممکن است با آبریزش بینی همراه باشند که بسیار آزاردهنده است. در این مطلب چندین راه برای مقابله با آبریزش بینی را بررسی می کنیم.

۱- استفاده از بخور گیاهان دارویی :

از آنجایی که هوای خشک سبب افزایش ترشحات بینی خواهد شد استفاده کردن از بخور گیاهان دارویی تا حد زیادی به کاهش این ترشحات لزج کمک خواهد کرد . گیاه آویشن یکی از پر کاربردترین گیاهان دارویی  برای بهبود ترشحات بینی است این گیاه به پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی از جمله آنفولانزا و سرما خوردگی نیز کمک خواهد کرد و به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی و مرطوب کنندگی یکی از داروهای گیاهی مهم در درمان بیماری های ناحیه تنفسی به شمار می آید .

۲- استفاده از زنجبیل برای آبریزش بینی :

زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی ، بدن را گرم می کند و باعث افزایش گردش خون می شود و این امر به تخلیه بینی کمک می کند و آبریزش بینی را کاهش می دهد .

یک تکه زنجبیل را به قطعات کوچک تقسیم کنید و روزی دو الی سه بار آن را بجویید و پس از آن یک لیوان آب بخورید تا اثرات آبریزش بینی در شما کاهش پیدا کند .

۳- دوش آب گرم :

دوش آب گرم نیز مانند بخور به باز کردن مجاری تنفسی کمک خواهد کرد بجای دوش آب گرم می توانید از بخار آب جوش به عنوان بخور نیز استفاده کنید .

استفاده از اسپری های ضد التهابی :

این اسپری ها یکی از پر کاربرد ترین داروهای پزشکی می باشند و به دلیل داشتن ماده اکسی متازولین علاوه بر کاهش دادن ترشحات بینی خاصیت ضد التهاب  و ضد درد را دارا می باشند .